آزمایش خون برای ازدواج درب منزل

آزمایش خون برای ازدواج

آزمایش خون برای ازدواج درب منزل

آزمایش خون قبل ازدواج به منظور بررسی و شناسایی بیماری‌هایی که احتمال انتقال آن‌ها به یکدیگر وجود دارد، صورت می‌گیرد. این آزمایش‌ها انواع مختلفی داشته که در این بین آزمایش ژنتیک جهت پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی و انتقال آن به فرزندان انجام می‌شود. انجام این آزمایش‌ها برای همه افراد قبل از عقد ضروری است. اغلب افراد گمان می‌کنند که فقط  زوجین با نسبت فامیلی باید به انجام آن بپردازند. اما این دیدگاهی غلط است؛ زیرا تمام افرادی که  در شرف این امر مهم یعنی ازدواج هستند برای جلوگیری از بروز هرنوع مشکلی این عمل را باید انجام دهند.

آزمایش ازدواج شامل چه مواردی است؟

آزمایش خون برای ازدواج شامل موارد مختلفی است که با انجام آن‌ها می‌توانید از بروز بیماری‌های ژنتیک در فرزندتان جلوگیری کنید. به موارد زیر دقت کنید:

  • آزمایش هپاتیت B_C: از جمله آزمایش‌های ضروری قبل ازدواج، هپاتیت است. این ویروس در طول زمان مشکلات کبدی حاد ایجاد کرده و از طریق آب دهان، اسپرم و عرق قابل انتقال است. به همین دلیل مهم است که قبل از ازدواج جهت پیشگری از انتقال یا ابتلا آن، این آزمایش را انجام دهید.

  • آزمایش تالاسمی: تالاسمی نوعی اختلال در سلول‌های خونی و از پررنگ ترین موارد آزمایش ازدواج است. دلیل ایجاد تالاسمی شکل غیرطبیعی هموگلوبین‌ بوده که باعث عدم اکسیژن رسانی به بافت می‌شود. بررسی این مورد قبل از ازدواج‌ جهت حفظ سلامت فرزندتان در آینده است. اگر شما به تالاسمی مینور مبتلا بوده و همسرتان سالم باشد، احتمال تولد فرزند سالم برای شما بیشتر است. اگر شما و همسرتان هر دو به تالاسمی مینور مبتلا باشید، احتمال تولد فرزندی با تالاسمی ماژور بیشتر است.
  • آزمایش ایدز: انجام آزمایش خون قبل از ازدواج، جهت شناسایی ایدز در بدن بسیار مهم است. ایدز یک نوع بیماری اکتسابی بوده که از طریق روابط جنسی و سرنگ آلوده منتقل می‌شود. انجام آن را نادیده نگیرید زیرا ممکن است همسرتان یا خودتان مبتلا بوده و سلامت یکدیگر را به خطر بیندازید.

 

  • آزمایش ژنتیک: آزمایش ژنتیک برای زوجین بخصوص آن‌هایی که به صورت فامیلی این اقدام را انجام داده‌اند بسیار ضروری است. می‌تواند شما را از انواع بیماری‌ها ژنتیکی که احتمال انتقال آن به فرزندتان و یکدیگر بالاست  آگاه کند.
  • آزمایش سیفلیس: نوعی بیماری مقاربتی که عامل آن باکتری ترپونماپالیدوم است. بروز آن همراه با ایجاد زخم در ناحیه تناسلی بوده و در نهایت منجر به بیماری‌های مربوط به مغز و قلب می‌شود. قدرت سرایت آن بالا و از طریق تماس مستقیم صورت می‌گیرد. انجام این آزمایش قبل ازدواج برای مردان ضروری‌تر است.

 

چرا قبل از ازدواج آزمایش خون می‌گیرند؟

آزمایش خون قبل از ازدواج جهت شناسایی بیماری‌های شما و همسرتان، احتمال انتقال بیماری به یکدیگر و فرزندتان صورت می‌گیرد. انجام این آزمایش‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث می‌شود تا قبل از ازدواج  خیالتان آسوده شود و از بروز هر اتفاقی در آینده جلوگیری شود.

بهترین زمان انجام آزمایش خون برای ازدواج

انجام آزمایش خون برای ازدواج بسیار لازم و ضروری بوده که حتما باید در زمان خاص خود یعنی قبل از ازدواج یا برقراری هرگونه رابطه جنسی انجام گیرد تا از بروز مشکل جلوگیری کند. شما می‌توانید آزمایش خون قبل از ازدواج را به صورت غیرحضوری و در منزل انجام دهید.

 

مزایای انجام آزمایش خون برای ازدواج در منزل

نیاز به داشتن اطلاعات کامل در مورد عدم اعتیاد و بیماری‌های مقاربتی مانند: ایدز و بیماری‌های جنسی دیگر, از اقدامات ضروری قبل از ازدواج است. برخی افراد به هر دلیلی نمی‌خواهند به صورت حضوری آن را انجام دهند. بنابراین برای این زوجین انجام آزمایش ازدواج در خانه گزینه مناسبی به شمار می‌آید. این روش باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های جنسی و آلودگی‌های محیطی می‌شود. از دیگر مزایای انجام آزمایش خون برای ازدواج در منزل، شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش دقت نمونه‌برداری
  • حفظ حریم شخصی زوجین
  • بهینه‌سازی زمان و جلوگیری از ضایع شدن وقت در ترافیک شلوغ شهری
  • تسریع در فرآیند بررسی و دریافت نتایج آزمایش

خدمات انجام آزمایش خون برای ازدواج در منزل

انجام آزمایش خون برای ازدواج در منزل، از خدمات ارزشمند آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی است. اگر به هر دلیلی امکان حضور در آزمایشگاه را ندارید، می‌توانید به صورت غیرحضوری و در منزل آن‌ را انجام دهید. از آنجایی که ازدواج مسئله بسیار مهمی است، نتیجه این آزمایش نیز بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل سعی کنید در معتبرترین آزمایشگاه آن را انجام دهید. انجام آزمایش خون در منزل از خدمات مهم آزمایشگاه ماد است که با مجرب‌ترین کادر درمانی آن را انجام می‌دهند.

همچنین میتوانید برای دسترسی به جواب‌ها و تفسیر آزمایش خون تان، از روش جوابدهی آنلاین که از خدمات غیرحضوری آزمایشگاه ماد است، استفاده کنید. اگر برای آزمایش خون سوالاتی مثل اینکه “قبل از آزمایش خون صبحانه بخوریم یا خیر؟” برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *