بهترین ارائه دهنده آزمایش خون درب منزل

ممکن است شما به هر دلیلی نتوانید در آزمایشگاه جهت انجام آزمایش‌ خون حضور پیدا کنید. خوشبختانه امروزه این مراکز خدمات ارزشمندی مانند انجام آزمایش خون درب منزل را ارائه می‌دهند که برای افراد ناتوان و مسن یک اتفاق عالی به حساب می‌آید.

آزمایش خون درب منزل

آزمایش خون درب منزل چیست

اغلب آزمایش‌هایی که پزشک در نسخه می‌نویسد از طریق خون قابل بررسی هستند مانند: آزمایش قند، cbc، هرمون، تیروئید، کلسترول خون و … که بر اساس نوع آزمایش در حالت ناشتا یا غیر ناشتا می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. اگر قصد انجام چکاپ کامل دارید به دلیل تنوع آزمایش واجب است که حتما ناشتا باشید و از خورد هرگونه نوشیدنی و غذا بپرهیزید.

البته تفسیر آزمایش خون حتما باید توسط متحصص انجام شود که از تشخیص اشتباه و تحلیل غیرعلمی جلوگیری شود.

نحوه انجام آزمایش خون درب منزل

آزمایش درب منزل یا محل کار می‌تواند به صورت غیر حضوری انجام گیرد که برای این عمل کافیست در سایت آزمایشگاه یک حساب کاری ایجاد کنید و اطلاعات لازم جهت انجام آزمایش را در آن ثبت کنید به این ترتیب، زمانی برای شما مشخص شده و همکاران آزمایشگاه برای گرفتن نمونه‌های مورد نیاز به منزل شما مراجعه می‌کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراحل نمونه‌گیری را انجام داده و به آزمایشگاه منتقل می‌کنند. این یک امکان فوق‌العاده جهت بهره‌مندی شما از خدمات غیرحضوری آزمایشگاه است.

البته لازم به ذکر است قبل از برخی از آزمایشات، نیاز به ناشتا بودن و عدم خوردن صبحانه قبل از آزمایش خون دارد که حتما باید هماهنگ شود.

آزمایش خون درب منزل

 

مزیت‌های استفاده از خدمات آزمایشگاه درب منزل

انجام آزمایش درب منزل مزیت‌های مختلفی دارد که به شرح زیر است:

  • پیشگری از بیماری‌های احتمالی؛ آزمایشگاه‌های خصوصی و عمومی که در مکان بیمارستان‌ها قرار دارند مملو از بیمارهای متنوع و اغلب خطرناک هستند‌ با انجام آزمایش‌ها در منزل از دچار شدن به این بیماری‌ها پیشگیری می‌کنید.
  • دسترسی آسان؛ خدمات غیرحضوری آزمایشگاه برای افرادی که دارای کهولت سن یا محدودیت‌های حرکتی و فاصله طولانی نسبت به مرکز مربوطه هستند بسیار مناسب و کمک کننده‌ است تا بدونه هیچ مشکلی چکاپ خود را انجام دهند.
  • صرفه جویی در زمان؛ با انجام آزمایش‌های خود از طریق حضور در منزل می‌توانید به اندازه زمان رفت و برگشت خود به آزمایشگاه فرصت خریداری کرده و به کارهای عقب افتاده خود برسید یا کمی بیشتر استراحت کنید.
  • حفظ حریم شخصی؛ از مزیت‌های خوب انجام آزمایش خون درب منزل حفظ حریم شخصی

شما است. زیرا به هر دلیلی ممکن است دوست نداشته باشید کسی شما را در آزمایشگاه ببیند.

آزمایشات در خانه

خدمات آزمایش درب منزل شامل چه مواردی است؟

آزمایش در منزل فقط به نمونه‌گیری خون ختم نمی‌شود. موارد زیر نیز قابل انجام است:

  • نمونه‌گیری مدفوع
  • نمونه‌گیری ادرار
  • آزمایش‌های مربوط به کودکان

آزمایش خون درب منزل و دیگر آزمایشات برای چه افرادی مناسب است؟

افراد زیادی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند اما بیشتر مخصوص افرادی است که در زیر ذکر شده است:

  • معلولینی که امکان مراجعه به آرمایشگاه را ندارند.
  • افرادی که دارای کهولت سن هستند و توانایی حرکت ندارند.
  • افرادی که تحت مراقب‌های ویژه هستند و امکان خروج از خانه را جهت حفظ سلامتی ندارند.
  • خانم‌های بارداری که پزشک استراحت مطلق برای آن‌ها تجویز کرده است‌.
  • افرادی که دچار نقص ایمنی و دارای بیماری‌هایی مثل سرطان، عفونی و … هستند حضور آن‌ها در محیط‌هایی مثل آزمایشگاه ریسک است.
  • افرادی که نسبت به حضور در آزمایشگاه ترس یا به اصطلاح فوبیا دارند.
  • آزمایش خون برای ازدواج

نکات آزمایش در محل

نکاتی قبل از انجام آزمایش درب منزل

انجام آزمایش شما در منزل هیچ فرقی با انجام آن در آزمایشگاه ندارد.

  • یادتان باشد مصرف برخی داروها قبل از آزمایش ممکن است در نتیجه نهایی آن تاثیرگذار باشد پس مهم است که حتما با پزشک مشورت کرده تا دچار مشکل نشوید.
  • اگر قرار است آزمایش چربی خون بدهید حتما ۹الی ۱۲ ساعت قبل از آن از خوردن غذا پرهیز کنید.
  • قبل از آزمایش خون می‌توانید آب بخورید، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • به هیچ عنوان قبل از آزمایش خون آب میوه، نوشیدنی‌های قنددار و کافئین دار مصرف نکنید زیرا در نتیجه آزمایش تاثیرگذار است.

جواب آزمایش خون در منزل چگونه صادر می ‌شود؟

توجه داشته باشید که بعد از انجام آزمایش در خانه نیازی نیست جهت دریافت جواب آزمایش به آزمایشگاه مراجعه کنید. بعد از آماده شدن نتیجه نهایی فایل آن به صورت pdf به شماره واتساپ شما ارسال می‌شود. البته حتی در صورت مراجعه حضوری به منظور انجام آزمایش‌ها می‌توانید درخواست کنید جواب را برای شما ارسال کنند.

برای مشاهده جواب آنلاین از آرمایشگاه ماد، روی این لینک کلیک کنید.

چه آزمایش‌هایی را می‌توان بدون نسخه در منزل انجام داد؟

شما می‌توانید یکسری آزمایش‌ها را حتی بدون وجود نسخه پزشک در منزل انجام دهید مثل تست بارداری.  همکاران آزمایشگاه می‌توانند از طریق خون آزمایش بارداری شما را انجام داده و در همان جا جواب را برای شما مشخص کنند.

فقط توجه داشته باشید انجام آزمایشات بدون نسخه در منزل شامل بیمه نشده و تعرفه آن به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

انجام آزمایش در منزل با بیمه تکمیلی

انجام آرمایش‌های خون و … در منزل می‌تواند با نسخه پزشک یا بدون آن انجام شوید و هیچ مانعی ندارد. با استفاده از بیمه شما فقط قسمتی از مبلغ را پرداخت می‌کنید و مابقی را بیمه متقبل می‌شود اما اگر بیمه تکمیلی و … ندارید تعرفه شما کاملا به صورت آزاد و طبق مصوب وزارت بهداشت دریافت می‌شود.

 

کدام آزمایشگاه برای چکاپ در منزل بهتر است؟

جهت انجام آزمایش‌های خود آن هم به صورت غیرحضوری در منزل حتما آزمایشگاهی را انتخاب کنید که دارای کادر مجرب، متعهد و همچنین پاسخ‌گویی مناسب و سریع باشند تا شما بتوانید بعد از دریافت نتیجه در صورت وجود مشکل مراحل درمانی خود را طی کنید. قبل از انتخاب آزمایشگاه حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا گزینه مناسبی را پیدا کنید زیرا بعضی از آن‌ها در نتیجه نهایی دچار خطا می‌شوند. شما با  مراجعه به سایت آزمایشگاه ماد می‌توانید حساب کاربری خود را تشکیل داده و از خدمات باکیفیت آزمایش درب منزل برخوردار شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *